AHLAN WASAHLAN

''Mintalah kamu sekalian kepadaKu,pasti Aku mengabulkan untukmu.''

Monday, April 12, 2010

Salam Imtihan.....



Alhamdulillah, syukur ke hadrat Illahi kerana masih mengizinkan saya untuk mencoretkan secebis kata-kata dalam blog yang serba kekurangan ini.

Hari dan masa berlalu dengan begitu pantas tanpa kita sedari atau sebaliknya. Sesungguhnya masa yang diperuntukkan oleh Allah inilah perlu kita gunakan sebaiknya. Kalau dalam proses pengajaran dan pembelajaran bolehlah kita katakan masa yang diperuntukkan tidak cukup untuk mempelajari semua perkara, tapi bagi Allah masa diberi cukup untuk semua hambaNya. Terpulang pada kita memanfaatkan masa tersebut. Renung maksud hadis tersebut:

Abu Hurairah r.a berkata, Rasulullah SAW bersabda: (Hadis ke-12 -Hadits Arba'in An-Nawawi)
"Di antara (tanda) kebaikan keislaman seseorang adalah ia meninggalkan perkara yang tak berguna baginya." (Hadis diriwayatkan oleh Tirmidzi dan yang lainnya)

Kesempatan ini, saya nak ucapkan salam imtihan buat semua sahabat yang mengenali diri ini kerana sekarang ramai dalam kalangan kita di universiti bertungkus lumus mencipta kejayaan bagi mencapai matlamat masing-masing. Minggu 'study week' digunakan sebaiknya dan berusaha mendekatkan diri pada Allah SWT. Saya doakan untuk diri saya dan rakan-rakan seperjuangan semua moga kejayaan di dunia dan akhirat dalam genggaman kita semua. Ingatlah ibu bapa juga menanti kejayaan anak-anaknya semua......



No comments:

Post a Comment